måndag 1 mars 2010

BLANKAHOLM III

Det tredje Blankaholmsseminariet gick av stapeln i helgen och det kom ett trettiotal deltagare. Ett av det bästa seminarierna hittills enligt egen utsago. Även om det fanns en viss besvikelse att vi på grund av all snö och diverse problem med fruset vatten osv måste byta brygghuset mot Folketshus. Men med trevliga arkeologer så fungerade det utmärkt.

Boken "Forntid längs ostkusten" presenterade och delades ut till alla deltagarna och det är en bok vi kan vara stolta över. Planer på ytterligare en bok finns och jag tror inte det blir några problem att fylla den med artiklar. Blankaholm må vara en liten ort vid Ostkusten och visade knappast upp sin trevligaste sida i snöslasket och meterhöga snödrivor. Jag tror dock att flertalet kommer tillbaka och jag hoppas flera stannar till när de passerar här under den snöfria delen av året för att se denna lilla pärla i sin sommarskrud. Blankaholm är och förblir ett litet centrum för Ostkustens arkeologi!

4 kommentarer:

Ludvig P-D sa...

Definitivt! Håller med om att detta var den bästa upplagan hittills, genomgående väldigt hög kvalitet på föredragen tycker jag. Tack!

Anonym sa...

Hej
För min del var det ju första gången i Blankaholm så jag kan ju bara konstatera att de föreläsningar som var första dagen var mycket bra och inspirerande. Nästa år skall jag planera in så att jag kan vara med båda dagarna.

Så, ett stort TACK för att du ordnat med seminariet.

Rune

Michael Dahlin sa...

Kul att ni håller med!

Jag var som vanligt orolig för planeringen och helt i onödan. Allt fixade sig med mat, boende mm. Tyvärr gick det nog ut över mitt egna föredrag. Jag får förklara i tryck ;-) Och i tid Ludde ;-)

Pierre sa...

Kul att det gick bra. Och tråkigt att jag inte kunde vara med i år heller...=(