fredag 9 november 2012

LITE NYTT

Nej min blogg är inte nedlagd, det händer bara en massa just nu! Jag arbetar som antikvarie vid Kalmar läns museum och pendlar 24 mil om dagen, men det är inte jobbigt bara dyrt. När man har tillfälliga jobb så är det inte att fundera på att flytta. Sedan har min fru en fast tjänst som lärare i Ankarsrum. Det ser ut som om jag nu slutar min anställning på Kalmar läns museum den 30 november och jag kommer då fortsätta min forskning om bronsåldern i Misterhult. Det är möjligt att jag återkommer, och jag kan säga att det är den bästa arbetsplats jag varit på. Det är lätt att bli stolt över att ha jobbat i en sådan trevlig miljö.

Det blir även en del planering inför arkeologiseminariet i Blankaholm 23-24 februari 2013. Jag har nu fullt med föreläsare och jag kan lova ett helt fantastiskt program.

Vi ska också färdigställa en bok fram till seminariet och det blir den fjärde boken i serien "Forntid längs ostkusten".

Har funderingar att starta upp mina kurser i amatörarkeologi under vintern och våren. Vi ska se vad jag hinner med, men ambitionerna finns.

Inga kommentarer: