onsdag 12 december 2007

VEM ÄR MISTERHULTAREN

Jo det kan man undra, en udda typ lite oregelbunden och diffus stensättning (grav)var det någon som sa under revideringsinventeringen av Oskarshamns kommun 1979. Jo jag ska försöka leva upp till detta och jag kommer först och främst berätta om arkeologiska händelser, forskning mm dvs. sådant som berör nordöstra Småland (Oskarshamn-Västerviks kommuner). Det kommer bli en hel del kulturgeografi, Historia och Geologi också, då dessa ämnen trivs bra under samma paraply.

Själv heter jag Michael Dahlin och bor i Blankaholm närmare bestämt 3 mil söder om Västervik och 4 mil norr om Oskarshamn. Är utbildad arkeolog och kulturgeograf. Har arbetat till och från som arkeolog sedan 2002 och mina arbetsplatser har varit projektanställningar (Egna EU-finansieade projekt), Högskolan i Kalmar och någon gång då och då på Kalmar läns museum.

Just nu bedriver jag tillsammans med Högskolan i Kalmar bronsåldersforskning i Misterhults sn och närmare bestämt i Virum.

Ja det här va bara början!

2 kommentarer:

Pierre sa...

Kul, kul! Och välkommen i gänget. Nog behöver väl norra Småland lyftats fram lite, så det här är utmärkt. Ska länka till dig så snart jag hinner...
/Pierre

Michael Dahlin sa...

Bra!

Ska länka jag med, men jag måste bekanta mig med bloggandet lite först!